FAQ

Veelgestelde vragen

Hieronder staan de antwoorden op de vragen die we vaak krijgen. Kom je er niet uit? Staat jouw vraag er niet bij? Stuur een appje naar +31 6 81023099 en onze opticiens komen in actie.
Over onze brillen
Voor een betaalbaar en modieus assortiment dames- en herenbrillen. Vertebrillen, leesbrillen en computerbrillen. Zonnebrillen verwachten we voorjaar 2023 in ons assortiment.
Je kunt bij ons bestellen met een sterkte van – 10 tot + 10 en een cilindersterkte van – 4.00 tot + 4.00. Wij leveren geen glazen met een prisma-afwijking.

Dat heeft veel te maken met de sterkte van je ogen. Ons advies lees je in de tabel:

van – 10.00
tot – 4.00
van – 4.00
tot – 2.00
van – 2.00
tot + 2.00
van + 2.00
tot + 4.00
van + 4.00
tot + 10.00
superdunne glazendunne glazenstandaard glazendunne glazensuperdunne glazen
Dunne en superdunne glazen zijn harder en beter bestand tegen krassen. De glazen zijn lichter van gewicht en fijner te dragen. Bij een – sterkte vallen de randen minder op. Bij een + sterkte zie je de dikte in het midden van het glas minder. Dunne en superdunne glazen zijn dus ook mooier.
Ook hiervoor vereer je de opticien met een bezoek. Maatvoering en pasvorm van het montuur zijn enorm belangrijk voor het kijk- en draagcomfort.
Onze brillen worden niet geleverd in een briletui. Dit om de prijzen van onze brillen zo laag mogelijk te houden. En ook weer om het milieu niet onnodig te belasten.
Een virtuele paskamer is een leuke gimmick, maar schept onrealistische verwachtingen. Het camerasysteem houdt geen rekening met de maat van het montuur, waardoor iedere bril ‘goed’ past. Dit geeft alleen maar teleurstellingen.
Oogmeting en brilrecept
Ja. Zonder brilrecept geen bril op sterkte. Je brilrecept kan ook een kopie zijn van het recept voor je huidige bril. Bij twijfel ga je voor een nieuwe oogmeting naar een opticien in de buurt. Voel je niet bezwaard, zo werkt de optiekmarkt. Eyes2Show heeft geen winkels waar je je ogen kunt laten meten.
Ga naar link op deze site. Het invoeren van het brilrecept en het bestellen gaat super eenvoudig. Kom je er zelf toch niet uit? Stuur dan een scan van het recept naar ons toe via klantenservice@eyes2show.com
Ja. Dit zijn verschillende voorschriften. Je kunt een recept voor contactlenzen niet gebruiken voor een bril.
Bestellen
  1. Selecteer je montuur.
  2. Vul je brilsterkte in.
  3. Wat je moet weten over je brilrecept aan de hand van praktijkvoorbeelden.
  4. Kies je glazen en selecteer de gewenste glasoptie.
  5. Rond de bestelling af.
Bij twijfel neem je contact op met onze klantenservice.
Nee. Onze processen zijn volledig geautomatiseerd. In uitzonderlijke gevallen neem je contact op met onze klantenservice. Dan kijken we wat we nog kunnen doen.
Nee. Iedere bril is een aparte bestelling en wordt apart gemaakt en geleverd.
Je ontvangt een mailbevestiging als je bestelling is gelukt. Mocht er in het proces iets mis dreigen te gaan, of als er iets onduidelijk is, dan informeren we je meteen.
Reeds geplaatste bestellingen kun je vinden in je account.

We garanderen een levertijd van 7 dagen. Goed werk heeft tijd nodig. Ja, het klopt dat collega’s roepen dat ze binnen een dag kunnen leveren. Maar we weten, via proefaankopen, dat 90% van de orders niet op de beloofde dag binnenkomt.

Op onze brillen heb je 100 dagen bedenktijd. Niet goed, geld terug. Daarvoor vul je het retourformulier en je stuurt je bestelling terug (retourzendingen zijn voor rekening van jou, tenzij de fout bij ons ligt). Binnen 7 dagen na ontvangst van de retourzending heb je het aankoopbedrag terug op je rekening.
Ja, 100 dagen is bij ons de standaard!
Geen paniek. Wij geven op al onze brillen 2 jaar garantie op fabrieks- en materiaalfouten. Bij ons geldt de wettelijke garantie: jouw bril moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Betalen

Betalen kan eenvoudig met een van de onderstaande betaalmethodes.

  • iDeal
  • Visa/Mastercard
  • PayPal
  • Bancontact
  • Klarna Achteraf betalen
Eyes2Show heeft een AGB-code (76091436). Met deze code staan we als landelijke zorgaanbieder geregistreerd. Met het juiste verzekeringspakket of zorgpolis is je bril te declareren bij je zorgverzekeraar. Na het verzenden van je bril krijg je per e-mail een factuur. Die factuur kun je dan indienen bij je verzekeraar.
Bezorgen
We verzenden je bestellingen met PostNL. Met behulp van track & trace kun je de status van je bestelling volgen.
De verzendkosten binnen de landen van de Europese Unie zijn voor onze rekening. Buiten Europa vragen we wel een bijdrage in de verzendkosten. Informeer vooraf bij onze klantenservice naar de kosten.De kosten voor het retourneren van bestelde materialen is voor jouw rekening. Tenzij het product niet in orde is natuurlijk. Vraag altijd een verzendbewijs!
Klachten
Neem direct contact op met onze klantenservice. Dat kan via Whatapp, nummer +31 6 81023099. Of stuur een mailtje naar klantenservice@eyes2show.nl
Onze brillenglazen zijn de Europese top, daaraan kán het niet liggen. Ons advies: geef je ogen een weekje de tijd om te wennen aan je nieuwe bril. Ook voor je ogen is de nieuwe bril op sterkte nieuw.
Stuur je bericht naar klantenservice@eyes2show.com We reageren altijd. binnen 24 uur! Samen komen we er altijd uit. Meer informatie over je rechten lees je ook op de algemene voorwaarden van Eyes2Show c.q. de brancheorganisatie Webwinkelkeur
Mijn account
Controleer nogmaals goed of je je juiste e-mailadres en wachtwoord gebruikt. Meestal is het probleem dan zo verholpen. Lukt het toch niet, dan kun je je wachtwoord wijzigen. Klik op de inloggen knop en de knop wachtwoord vergeten. Vul je e-mailadres opnieuw in en klik op doorgaan. Binnen enkele minuten krijg je een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt opgeven.

Dit kan door te navigeren naar mijn account. Indien je niet bent ingelogd kun je gebruik maken van de knop “wachtwoord vergeten”. Wanneer je al bent ingelogd en het wachtwoord wilt veranderen navigeer je in mijn account naar “account gegevens”.

Voor het aanpassen van persoonlijk gegevens Bijvoorbeeld omdat je bent verhuisd of een nieuw vast nummer hebt. Navigeer je ook naar mijn account en vervolgens naar “adres”.

Gratis bezorging

Wij vragen nooit bezorgkosten.

100 dagen uitproberen

Niet goed? Geld terug

100% thuispasservice

Pas jouw bril thuis

100% Beveiligde checkout

Ideal / MasterCard / Visa

De waardering van eyes2show.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 10.0/10 gebaseerd op 38 reviews.